Skrevet af: J. H., 18. april 2014 kl. 8.15
Har et lille "tæppe" af selvsået kørvel. Skøøøøønt. Deriblandt gemte denne her sig og den ligner nærmest bunddække af en slags. I krukke med den indtil videre :) Kunne ligne en krydderurt af en slags men bladene dufter ikke. Hvad er det?
Skrevet af: Doris Møller, 18. april 2014 kl. 8.53
Hej J. H.
Din plante kunne ligne en brunelle. Den er godt nok stor og kraftig, men du har jo også givet den gode betingelser.
Desværre kan jeg ikke finde et billede på nettet, som ligner dit, da de fleste af billederne afbilder bruneller i blomst.
Brunelle er en ukrudtsplante, som jeg for tiden, hver eneste dag bruger energi på at luge ud af græsplænen. Den er i øvrigt ganske køn, når den får lilla blomster i juni. Blomsterne bliver efterhånden brune, og planten smider desværre en masse frø.
Men der er måske andre forslag.
Mange hilsner
Doris Møller
Skrevet af: J. H., 18. april 2014 kl. 9.22
Tak for svaret Doris.
Nu vil jeg ligefrem håbe det er en Brunelle (Allheal) (Prunella vulgaris). Har lige læst det er en medicinsk staude.
Skrevet af: Doris Møller, 19. april 2014 kl. 8.16
Hej igen
Du må gerne få mine ca. 10.000 bruneller, hvis du selv vil hive dem op af græsplænen!
God påske ;-)
Doris Møller
Skrevet af: J. H., 20. april 2014 kl. 8.22
Det er pænt af dig Doris og jeg kan godt forstå du mere end gerne vil af med dine i overtal ;)
Tror jeg nøjes med den i potten.
Også god påske til dig :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.