Skrevet af: Thomas Zederkof, 23. april 2014 kl. 10.55
Hej Allesammen
Skal til at lave et Belgisk pile flet hegn. Jeg vil hører om nogen har styr på om hvor lang tid efter jeg har klippet grene til de skal i jorden. Er det muligt at opbevarer dem noget tid ?. Skal de stå i vand inden jeg sætter dem ? osv ?.. Hvis nogen har nogle gode erfaringer, tager jeg imod med kyshånd :-)
Med venlig hilsen
Thomas Zederkof
Skrevet af: Jette Møller, 23. april 2014 kl. 21.30
De gange jeg har lavet pilehegn, har jeg gjort det først i marts (under forudsætning det er frostfrit) Da er jorden våd og klar. Men de belgiske skal måske ikke i jorden
vh JetteMøller
Skrevet af: Thomas Zederkof, 24. april 2014 kl. 8.18
Hej Jette
Jo det skal i jorden, der hvor jeg sætter dem er der meget vådt med vand i jorden næsten hele året. Vil bare gerne vide hvor lang tid de kan så fra jeg har skåret nogle grene ned til de skal i jorden og om de måske skal stå i vand først.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. april 2014 kl. 8.21
de skal i jorden med det samme - hvad er belgisk pilehegn ?
Skrevet af: Thomas Zederkof, 24. april 2014 kl. 9.41
Så de kan ikke ligge en uges tid inden de kommer i jorden. Kan de evt. plantes i en stak også tages op efter nogle dage/uger og plantes om.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.