Forum

Hvilken plante er dette?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen J., 28. april 2014 kl. 21.14

Hej folkens
Vi har for nylig købt et hus og i baghaven står der en plante jeg ikke kender. Den skyder op med 8-10 lange "stængler" hver især stikkende op af jorden og som er op til 3-4 meter høje. Der er nogle fæle torne derpå og mange af dem. Der er kun blade på spidsen af hver stængel. Nogen der ved hvad det er?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 28. april 2014 kl. 21.27

Hej Steffen :-)
Prøv at Google fandens spadserstok og se om det passer din plante.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen J., 28. april 2014 kl. 21.47

Tak - det kunne meget vel ligne en variation af nogle af dem jeg kan finde (lader til der er flere forskellige slags). Man kan så undre sig over at nogen synes det er en god idé at plante sådan en fætter - de bliver i hvert fald et mareridt at få væk og kommer til at kræve nogle gedigne handsker

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 28. april 2014 kl. 21.54

Man kunne også lære at elske den? Se her: havetosset.blogspot.dk/2012/09/fandens-spadserestok.html

Selv om man lærer at elske den, skal man nok holde sig fra at kramme den for meget... :0)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 28. april 2014 kl. 21.57

Uha!!
God arbejdslyst :0

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen J., 28. april 2014 kl. 22.00

Det kan man sikkert - men jeg tænker at den ikke er en super god kombination med små børn ;)

Nyt svar til emnet »Hvilken plante er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilken plante er dette?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider