Skrevet af: Sanne Gad, 30. april 2014 kl. 18.28
Jeg er ved et skrækkeligt uheld kommet til at overbruse mine nyplantede, små georginer med vand iblandet gødning. De har straks reageret med at se visne og døende ud... Har prøvet at rette op ved at skylle med rent vand, men det ser ikke for godt ud. Vil rigtig gerne høre, om nogen har erfaring med den slags, - kan de komme sig, eller skal jeg ud og købe nye planter?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 30. april 2014 kl. 19.03
Hej Sanne.
Vandede du umiddelbart efter at du havde plantet?
Medmindre det er en meget stærk gødningsblanding, tror jeg ikke det er det.
Uden at kende de nærmere omstændigheder, kunne det være selve flytningen ud i det meget tørre solrige vejr, vi har lige nu.
Det ville være fint, hvis du kunne skygge for dem nogle dage.
Jeg må skygge for alt hvad der bliver indkøbt af planter. Der er ingen der afhærder planter i vore dage.
vh. Hans
Skrevet af: Sanne Gad, 30. april 2014 kl. 19.40
hej Hans.
Mine små georginer blev plantet omhyggeligt og fik rent vand. De var fine og struttende. Dag 2 fik de osse vand, men på dag 3 skete katastrofen. De har nu fået førstehjælp i to dage - og de er ligesom på stand-by. Nogle af bladene er hvide... håber sådan, de klarer det.
Skrevet af: Sanne Gad, 30. april 2014 kl. 19.51
Hej Hans. Mon du skulle være den Hans, der ved, hvordan man fanger muldvarp med saks? Spørgsmål lidt ude for nummer, men man kan vist ikke skrive privat til dig? , så jeg prøver lige her. Vil rigtig gerne ha en brugsanvisning, da vi har prøvet saks uden resultat..
Skrevet af: Anonym bruger 1, 30. april 2014 kl. 21.55
Hej Sanne.
Hvide blade er en typisk svidning på planter, som ikke kan tåle at komme ud i solen. Det hvide bliver ikke grønt igen, men du kan hjælpe dem ved at skygge for resten i 3-4 dg. Hvis du køber nye kan der meget nemt ske det samme, hvis du ikke skygger dem de første dage.
Det med muldevarpe er måske rigtigt. Tråde om muldvarpefangst her på siden har det med at løbe totalt løbsk, så med mindre der bliver protesteret helt vildt så skriv til mig på: merekorn@pc.dk så kan vi tage det den vej.
vh. Hans
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.