Skrevet af: Mark Hansen, 12. maj 2014 kl. 17.52
Jeg har købt nedenstående vildvin som en Parthenocissus "Veitchii Boskoop", da jeg længe har tænkt at jeg ville have carport-muren dækket af noget grønt og jeg synes vinene er så flotte i efteråret med de flammende nuancer. Jeg faldt tilfældigt over den i et supermarked og googlede den før jeg købte den, men nu hvor den har fået blade tror jeg slet ikke der er tale om en "Veitchii", men snarere en almindelig vildvin "inserta" eller måske "quinquefolia". Er der nogen der kan opklare det?
I øvrigt tror jeg snart det er slut med at købe planter i supermarkeder. Jeg havde også købt nogle lodden løvefod i staudebakker med jord, som viste sig at være nogle Astilbe Spirea og min hvide syren jeg købte for nogle år siden er også lige sprunget ud som en helt almindelig lyslilla syren.
Skrevet af: Freya Grossmann, 12. maj 2014 kl. 20.55
Lad mig gætte: Netto/Dansk Supermarked?
Jeg købte nemlig - sidste år - en sådan blisterpakning med floks. Men de endte med at "blive til" margueritter...
Skrevet af: Mogens; E., 12. maj 2014 kl. 21.05
samme sted købte jeg sidste år 3 stk. blåbær.
De kom slet ikke, og der er nok ikke gro garanti, til den pris.
Skrevet af: Mark Hansen, 12. maj 2014 kl. 21.15
Jo det var i netto. Jeg har også prøvet at købe en hvid rose, som viste sig at være en kedelig lyserød en af slagsen.
Men jeg vil også sige at jeg har fået meget billige hosta, dagliljer, iris sibirica og geranium sanguineum, som var gode nok. Men det er lidt en gamble hver gang. Jeg er tror i hvert fald ikke på at vildvinen er en "Veitchii", men spørgsmålet er så hvad det er for en. Den ender nok på kompostbunken og så må jeg en tur forbi planteskolen efter en tricuspid vin.
Skrevet af: Freya Grossmann, 12. maj 2014 kl. 21.44
Du kan også prøve at komme af med den på deljorden.dk?
Skrevet af: Anonym bruger, 12. maj 2014 kl. 23.18
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Clara Andersen, 13. maj 2014 kl. 14.32
JOC, det er da en fin vildvin, den ligner min, som nok er en helt almindelig. Det røde løv ser du jo først i efteråret, min har dog kun delvist røde blade.. - I øvrigt købte jeg for en del år siden en rød lilje til 8 kr. i Netto, og den har absolut været en succes, der har været flere blomster på den for hvert år, den bliver højere og højere og nu med 2 stængler. Og dufter mega kraftigt. Har også engang købt en hvid spirea i Fakta til 20 kr. og en clematis til 25 kr., begge er store og flotte nu. Billige impulskøb og jeg blev sparet for bus og tidsforbrug til en planteskole. Men det er da øv at høre, at man kan risikere at få noget helt andet, så det er vigtigt, at man selv ser godt efter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.