Skrevet af: Jens V Olsen, 1. juni 2014 kl. 11.12
Mange små blomster (under 1 cm) med krydsstillede kronblade.
Skrevet af: Helle M., 1. juni 2014 kl. 11.51
Det ligner en krydderurt af en slags - muligvis oregano eller merian, men jeg er ikke helt sikker
/Helle
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 1. juni 2014 kl. 20.49
det ligner nu en dværg Syren. Syringa mey.'Pallibin'
Skrevet af: Helle M., 1. juni 2014 kl. 21.17
JEg tror du har helt ret Kristian - jeg tænkte også på dværg syren, men syned at denneher er meget lille, men blomsterne ligner ikke helt oregano.
Så jeg tror også på dværgsyren
/Helle
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 21.43
Prøv at lugte til den . Syrener og oregano lugter hel forskellige.
På min HTC telefon ligner det også en Syren . Men jeg troede også på at det var en oregano til at starte med . Men ved at lugte til dem er man ikke i tvivl . Oreganoen lugter kraftigt og krydret . Syrenen er mere afdæmpet .
Skrevet af: Jens V Olsen, 1. juni 2014 kl. 21.51
Det er ikke oregano.
Jeg kan hverken lugte eller smage noget særligt ved den.
mvh JVO
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 22.22
Det er sikkert en Syren .
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. juni 2014 kl. 8.35
det er en dværgsyren
Skrevet af: Jens V Olsen, 2. juni 2014 kl. 21.12
Tak for svarene.
mvh JVO
Skrevet af: Helle *, 9. juni 2014 kl. 20.28
Nu er denne plante i potte, kan det blive en stor busk hvis den blev plantet i haven?
Jeg har nemlig en ret stor busk som ligner den afbillede plante både på blade og blomster. Men min busk dufter helt vild når den blomstre i juni, samtidig med syrenerne.
Sidste år fældede jeg et træ der var placeret næsten midt i busken, så busken ser lidt væltet ud. Jeg vil gerne klippe den tilbage, kan jeg gøre det når den er afblomstret, uden at beskadige den?
Skrevet af: Søren S Duun, 9. juni 2014 kl. 21.08
Hej Helle .
Dette kan du godt .
Hilsen Søren .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.