Forum

Hvem kender denne plante?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Olesen, 1. juni 2014 kl. 11.41

Hej
I vores sommerhus vokser den vedhæftede plante i græsplænen, sidste år troede vi det var ukrudt og den blev flere gange kørt over med plæneklipperen, men den voksede standhaftigt videre. I år ville vi så gerne se hvad planten kan udvikle sig til og hvordan den rent faktisk ser ud og jeg har aldrig set noget lignende. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad det er for en plante?
På forhånd tak
Helle

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 1. juni 2014 kl. 11.55

Hej Helle, det ligner kongelys. Venlig hilsen karin

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 1. juni 2014 kl. 12.01

Mit bud er også kongelys. Den bliver høj - meget høj! Jeg havde en sidste år der blev 170 cm! Den får en eller flere flotte gule blomsterstande i toppen hvis det er den mest almindelige slags. Der findes også nogen der bliver hvide eller lilla. Men jeg tror at det er en filtbladet kongelys. se evt her:
da.wikipedia.org/wiki/Filtbladet_Kongelys

Det er vel strengt taget ukrudt, men jeg synes at de er så imponerende planter at de får lov til at blive stående i min have, hvis de ikke er i vejen

/Helle

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 1. juni 2014 kl. 13.32

Det er også en gammel lægeplante, den spreder sig heldigvis ikke så aggressivt, så du kan sagtens nyde den i år hvis du har lyst til det.

Nyt svar til emnet »Hvem kender denne plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvem kender denne plante?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider