Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2014 kl. 16.08
Hej
Jeg bryder mig ikke om de højt forædlede hvide margeritter, som jeg synes er alt for tunge. For et par år siden gravede jeg nogle margeritter op i en grøftekant, men det var ikke de rigtige, fordi de havde blade som kamille. I øjeblikket gror der nogle af dem jeg gerne vil have på en "rundkørsel". Gemalen nægter at standse der :-). Men hvor kan jeg fat i disse enkle blomster? Jeg har ikke fundet dem som frø. De har spinkle takkede, lancetformede blade.
Ingeborg
Ps. måske er det sådan nogen Hans Petersen har fået ganske gratis?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2014 kl. 16.19
Hej Ingeborg.
Jeg prøver at fabrikere et billede af en enkelt stilk med blade. '
Følger senerte.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2014 kl. 16.53
Hej igen.
Så kommer der et par billeder.
De enkelte stilke er 90-95cm høje.
vh. Hans
Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2014 kl. 16.54
Og blomsten.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2014 kl. 17.11
Så fik jeg gravet noget mere i hukommelsen.
Det er en hvid okseøje. For mange år siden såede jeg noget "vildblomstblanding" et helt andet sted. Det blev på et tidspunkt slået med slåmaskinen.
Om der i mange år har overlevet en plante der hvor den står nu, selv om den har været slået ned mange gange hvert år, er en mulighed.
Skrevet af: Freya Grossmann, 1. juni 2014 kl. 19.16
Mange forveksler pgså margueritter med vellugtende kamille, så det er nok den, du har gravet op, Ingeborg?
Den er nu også fin...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2014 kl. 19.22
Ja Freya
Det var vellugtende Kamille, hvis blade smager lidt sødlige, som jeg har gravet op. Men det var nu okseøje jeg gerne ville have. Der findes jo et hav af "margerit" lignende blomster.
Oplevet i går: I Netto's haveafdeling spurgte en sød ung pige, som var iklædt Restaurant Forklæde og T-Shirt med navnet på restauranten om jeg kunne vise hende, hvordan margeritter så ud. Hun var sendt i byen efter 14 stk. af slagsen. Netto havde ingen margeritter, men nogle blå margerit lignende planter. "Nå, sagde hun dem tager jeg, for de ligner jo spanske margeritter som kan have alle mulige farver". - Jeg havde slet ikke tænkt på spanske margaritter. ......" Og så kan de jo bare lade være med at sende mig i byen efter blomster for fremtiden".
Jeg måtte smile og give hende ret :-)
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.