Forum

Lavendel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 1. juni 2014 kl. 19.24

Hej alle.

Jeg har nogen spørgsmål til lavendel, jeg har et langt og stort stykke bed med rent lavendel i, men denne sommer virker de ufatteligt trætte, mange af mine lavendel er slet ikke begyndt at spirer endnu, jeg forsøger at trække i benvedet for at se om jeg kan trække dem op, og de har mere end fat i jorden (forrige år var der nogen der døde, og dem kunne jeg trække op ret hurtigt efter de var gået ud) andre er sådan lidt i gang sådan halvt, jeg har læst nogen steder på nettet at Lavendel har lidt svært ved at overleve i leret jord, og det kan måske være sådan noget der kan slået dem ihjel, eller forsinker deres vækst?

Mvh
Dennis

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2014 kl. 20.59

Hej Dennis
Vi har også stiv lerjord, men jeg har forbedret jorden med rigtig meget sand hvor jeg har mine lavendler. Jeg har ikke klippet dem ned i år - men gjorde det allerede sidste år straks efter afblomstringen. Det fungerer åbenbart også fint.
Prøv at blande noget sand i jorden. Billedet er taget i går
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 1. juni 2014 kl. 21.10

Er det sådan dine lavendel ser ud pt?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 1. juni 2014 kl. 21.10

Glem det, skulle lige læse sidste linie med.

Det giver sig selv.

Nyt svar til emnet »Lavendel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Lavendel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider