Forum

Historiske roser – kan I anbefale sorter?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 13. juli 2004 kl. 10.40

Har nogen af jer gode erfaringer i jeres haver med nogle af de gamle historiske rosensorter?

Jeg vil gerne have at de er ca. 1–1½ m. høje, ret stiv opret vækst, remonterer, dufter.

Glæder mig til inspiration...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Dresbøll, 14. juli 2004 kl. 18.44

En sikker succes er Jacques Cartier – den er sund og meget hårdfør, og den blomstrer, til frosten kommer

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Petersen, 3. august 2004 kl. 21.18

Du skulle tage at prøve Comte de Chambord, som er en Portland rose. Den er lyserød, dufter helt fantastisk og passer i størrelsen. Og så er den rigtig sund. Jeg har i hvertfald rigtig gode erfaringer med den.

Prøv evt. at låne Politikens bog om gamle roser på biblioteket eller besøg rosenposten.dk, her er der masser af information og inspiration at hente.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 19. september 2004 kl. 0.15

Jeg kan også anbefale Mme Knorr, som ligner comte de chambord. Den er lidt lysere i løvet og har flere små torne.

Det er den rose jeg indtil nu har haft størst glæde af.

Helle-Sofie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 20. september 2004 kl. 21.49

Efter mange og langvarige overvejelser, vågne nætter over bibliotekets rosenbøger etc. er jeg endt med at vælge følgende sorter at eksperimentere med: Jacques Cartier, hvid Jacques Cartier, Rose de Rescht, Blanc de Vibert og Salet.

Tak for jeres input!

Nyt svar til emnet »Historiske roser – kan I anbefale sorter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Historiske roser – kan I anbefale sorter?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider