Skrevet af: K. Bach, 12. juni 2014 kl. 20.07
Hej.
Er der nogen her der kan fortælle mig hvad denne busk jeg har i haven hedder ? Mener en gang jeg fandt ud af at den hedder Nytårsbusk, men når jeg googler efter det i dag er der ingen busk ved det navn.
Vh K Bach
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 12. juni 2014 kl. 20.54
Hej K. Bach.
Det ligner Fjerbusk.
Hilsen AG.
Skrevet af: Søren S Duun, 12. juni 2014 kl. 21.08
Det er en astilbe, eller fjerbusk på dansk.
Skrevet af: Boi Jensen, 12. juni 2014 kl. 21.35
Det er den store sort af fjerbusk og absolut ingen astilbe. De 2 har intet med hinanden at gøre, selvom det ligner.
Den store fjerbusk var i tidligere tid ofte at finde i store haver og den bliver virkelig stor og egner sig ikke specielt til vore efterhånden små haver, men der findes en dværgform af den, som på latin hedder: Aruncus aethusifolius og den minder endnu mere om astilbe, så det nemt kan ske forvekslinger. Den er rigtig god også på de lette jorder, hvor astilberne har problemer med at lykkes.
Skrevet af: Tine Horsum, 12. juni 2014 kl. 22.32
Spireæ kaldte min mor den, og hun var meget glad for den. Men det rigtige navn er nok Stor Fjernusk.
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Horsum, 12. juni 2014 kl. 22.34
Fjerbusk! Dammit!
Mangler en edit-funktion her.
Mvh
Tine
Skrevet af: K. Bach, 13. juni 2014 kl. 5.42
Hej alle.
Tusinde tak for alle svar - Stor Fjerbusk er det så ;-)
Ved ikke lige hvor jeg har fået det der ind i hovedet med nytårsbusk.....sikkert fordi blomsterne kunne ligne nytårsraketter på himlen. Den er virkelig flot i de få dage hvor blomsterne er helt hvide.
Vh K. Bach
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. juni 2014 kl. 7.20
den hedder aruncus prøv at google den
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.