Forum

Opbevaring af canna

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda Larsen, 14. juli 2004 kl. 22.48

Jeg har efterhånden fået anskaffet mig en hel del cannaér.når de nu skal graves op inden frosten går i jorden, er mit spørgsmål følgende? skal jeg gøre som med mine geoginer eller skal de stå i potter med jord? på forhånd tak til altid gode svar.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 15. juli 2004 kl. 10.18

De skal ikke i potte; Canna skal blot høstes stå et par dage(så knolden når at trække lidt vand og næring ned), hvorefter toppen skæres af 5 cm over knolden. De opbevares nemt uden jord eller potte indpakket i avispapir eller papirsposer et tørt køligt sted, eksempelvis en kælder eller garage.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingrid Kræmmer, 15. juli 2004 kl. 16.19

Jeg opbevarer mine Cannaér i pottene i kælderen efter jeg har skoret toppene a 5 cm over knolden. Det går meget fint. Om foråret får de ny jord.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Peder Nilsen, 21. oktober 2004 kl. 12.18

Skal dahlia have frost inden de tages op.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove M.Dahl, 30. maj 2005 kl. 17.54

Hvordan skal geoginer passes her om sommeren. Jeg har dem i potter. Skal hovedet klippet af når de er visne og kommer der så nye blomster?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sigrid, 4. oktober 2005 kl. 11.18

Hvordan opbevares dahlia om vinteren?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Åben-Have, 9. oktober 2005 kl. 18.07

Er det ikke bedst,(lige som tulipanløg) at man opgraver knoldene (løgene), lader den delvis tørre i toppen, når de er "kedelige" nok, så klippes de ned til få cm. over knoldene (løgene).

Derefter opbevares knoldene (løgene) i papirsposer med navn – højde – farne o.s.v.

Næste plantesæsom, Kun Dahliaer: graves de ned i en blanding af havejord & uberiget spaunum, og vandes.

Rigtig god fornøjelse, de bliver enorme

VH

Ulla D.

Nyt svar til emnet »Opbevaring af canna«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Opbevaring af canna

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider