Skrevet af: Jette Olsen, 15. juni 2014 kl. 11.57
Hej
I morges plantede jeg to hvide klokkeranker (Cobaea scandens "Alba") ud i et bed i haven. Den ene var ca. 20 cm høj og den anden ca. 10 cm. En halv time senere, var den høje plante kun halvt så høj og der var ingen spor af toppen af planten. Den anden plante stod urørt. En halv time efter, var der kun ca. 2 cm stilk tilbage af begge planter. Stilkene er "skåret" rent af, som med en saks eller kniv og uden spor af resten af planterne.
Jeg så en tudse i bedet. Er det den, der er banditten?
Vil gerne have klokkeranker i haven, så det ville være dejligt at vide, hvad der er sket med planterne, inden jeg forsøger mig igen.
Hilsen
Jette
Skrevet af: Bente Madsen, 15. juni 2014 kl. 12.17
Det lyder mystisk. Jeg har klokkeranker flere steder i haven uden problemer. Men det er selvfølgelig ikke sikkert tudserne har fundet dem. Men jeg tror altså tudser spiser insekter og snegle. Jeg har ret mange snegle. De spiser heller ikke klokkerankerne. Gad vide om det kan være fugle fx duer.
Skrevet af: Vagn Erdmann, 4. maj 2015 kl. 10.41
Hvor kan jeg købe den?
Skrevet af: Søren S Duun, 4. maj 2015 kl. 11.21
Jeg tror at det er snegle, som har været forbi .
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 4. maj 2015 kl. 12.09
Hej Vagn.
De fleste sår selv deres Klokkeranker, men det er for sent at så i år. Du kan prøve at forhøre dig hos diverse planteskoler/markeder - måske er du heldig, at de har Klokkeranke planter.
Hilsen AG.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.