Forum

Græsplænen er kedelig og gullig

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steen, 20. juli 2004 kl. 9.40

Hej alle

Jeg købte hus for 2 år siden, hvortil der selvfølgelig er en græsplæne.Det er jo skønt med en sådan, når man før boede i en lejlighed ud til en hovedvej.Men efter jeg har fået have fik jeg desværre også nye problemer, som ligger i at min plæne er meget gullig nærmest visen. Sidste år gav jeg tørken skylden, men den kan jeg vidst ikke bruge i år. Da det jo næsten har regnet konstant :-(
Jeg har gødet den en gang i år samt givet den kalk, men lige lidt hjælper det, hvad kan der være galt? Jeg klipper den for så vidt muligt 1–2 gange om ugen, hvor jeg de første par gange ikke klipper den i bund, samt jeg lader afklippet lige til regnormene.Det skal siges at den nogen steder er pænt grøn, samt at hvis jeg lader græsset blive langt, så er det pænt grønt over det hele. Men så er plænen jo ikke længere så pæn at se på.

Håber i kan forstå mit spørgsmål, samt der sider nogen som kan hjælpe mig.

MVH

Steen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen, 20. juli 2004 kl. 9.47

Lige en tilføjelse, må man gerne fjerne mos på denne årstid? Jeg har nemlig tænkt på, at når jeg nu går på ferie. Ville køre en tur på plænen med en mosfjerne/plænelufter.

MVH

Steen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 20. juli 2004 kl. 17.38

Jeg har lige klippet græsset på mine plæner, der er anlagt på den hjemlige matrikel.

Trods den seneste tids nedbør er der stadig en del brune pletter at se, når græsset er nyklippet.

Sådan er det med almindelige haveplæner, med mindre man lader græsset være nogle centimeter højt.

Så vil plænen på afstand forekomme mere grøn for beskueren.

Folk, der tilstræber en tætklippet plæne, som kan konkurrere med greenen på en golfbane, må ofre væsentligt flere resourcer end os andre.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 20. juli 2004 kl. 17.38

Jeg har lige klippet græsset på mine plæner, der er anlagt på den hjemlige matrikel.

Trods den seneste tids nedbør er der stadig en del brune pletter at se, når græsset er nyklippet.

Sådan er det med almindelige haveplæner, med mindre man lader græsset være nogle centimeter højt.

Så vil plænen på afstand forekomme mere grøn for beskueren.

Folk, der tilstræber en tætklippet plæne, som kan konkurrere med greenen på en golfbane, må ofre væsentligt flere resourcer end os andre.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Græsplænen er kedelig og gullig«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Græsplænen er kedelig og gullig

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider