Skrevet af: Brian Jensen, 12. juli 2014 kl. 23.12
Hejsa
Jeg håber på at finde lidt hjælp herinde. Jeg har i mange år døjet med denne slyngplante, som gerne vil prøve at tage livet af min ene rhododendron busk. Trods buskens størrelse på3x2meter, formår denne slyngplante, hvert år, at kvæle rhododendron busken.
Slyngplanten vokser med lysets hastighed (stort set), og har disse fine grønne hjerteformet blade. Når vi rammer midt Juli måned blomstrer slyngplanten med store trompet formet hvide blomster.
Jeg holder af min fine store Rhododendron, men samtidig er jeg også imponeret over denne ukendte slyngplantes evner til at vokse med den hastighed.
Nogen som kan give mig et bud?
mvh.
Brian
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 12. juli 2014 kl. 23.22
Det ligner en agersnerle. Den opfører sig, som du beskriver. Den rødder (som er hvide og ret tynde) kan gå en meter eller to ned i jorden, så den eneste måde at udrydde den på er at nappe toppen af, hver gang den stikker hovedet op. Dvs. 2-3-4 gange ugentligt i hele sæsonen... Efter to sæsoner er du så sluppet af med den.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.