Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juli 2014 kl. 11.18
Hej
Jeg vore 1 hjertetræer, det store ca. 12-14 år gammelt og et andet plantet for 2 år siden, skranter begge to.
Det store træ har gule blade, som den smider - og det nye træ har også gule og visne blade. Man skulle tro at de allerede var nået til efteråret.
Vi er ikke tørkeramt i vores område, og det er kun hjertetræerne som skranter.
Skal de mon have ekstra meget vand? Jeg mener at de også takkede af så tidligt sidste år.
Er der mon andet i vejen med disse to træer?
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juli 2014 kl. 11.19
Og det store træ
Skrevet af: Tom Andersen, 27. juli 2014 kl. 11.51
Klart tørkeramte - de vokser naturligt lang floder m.m.
Sidste år var også tør.
Hele DK er tørkeramt / i nedbørsunderskud.
50 - 100 lier pr. træ ved sivevanding er min anbefaling.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juli 2014 kl. 19.42
Tak for svaret Tom Andersen.
Du har sikkert ret, så jeg har allerede vandet udover den store kraftige tordenbyge vi har fået på Fredericiaegnen. Vores område var indtil sidste uge stadigvæk blandt de ikke tørkeramte områder. Det tyder på at jeg skal være på forkant med vanding af disse to træer hvert år. Ved foden af det nye hjertetræ havde jeg ladt en selvsået mamelukærmebusk få lov til at gro. Den har jeg nu gravet op - og jeg skal lige love for at sådan en busk sikkert har taget for sig af vandet. Den har jo nogle meget kraftige rødder og top.
Sidste år var der kun problemer med det nyplantede træ, som jeg så fik vandet godt, hvorefter det også fik nye blade. Jeg har strejfet nogle af de gule blade af og kan se at der er dannet nye bladknopper, som måske kan blive til noget om et par uger.
Tak for svaret -
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juli 2014 kl. 19.43
Jeg har tænkt på om det fremover vil kunne hjælpe på træets vandforsyning hvis jeg tyndede lidt ud i træets mange grene?
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.