Forum

Oversigt over sommerblomster

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Plovmann, 25. juli 2004 kl. 0.39

Hej.

Jeg er begyndt at interessere mig en hel del for haven og blomster og det undrer mig egentlig at der ikke findes en eller anden GOD og opdateret side eller læsestof hvor der er RIGTIGE billeder af blomster med deres navne... Jeg har en hel del have bøger og også blomsterbøger, men de har som regel kun en tegning over dem, ellers er det bare en liste med navne og hvornår de sås,blomstrer osv.

kender nogen til nogle hjemmesider eller lign. vil jeg MEGET gerne høre om dem...

Jeg har en sommerblomst (også på billede) som jeg ikke ved hvad hedder, kan man uploade et billede her og evt. få hjælp?

Mvh. Lars plovmann

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 25. juli 2004 kl. 11.51

Der er nu masser af sider med fine billeder! Men du må som regel ty til udenlandske sider (engelsk) for at finde dem. Det bedste er at bruge Googles billedsøgning, og her vil det være en stor hjælp hvis du kender plantens latinske navn. images.google.dk/

For planter der også findes i naturen er der en rigtig god side her: linnaeus.nrm.se/flora/

"Blomsterhaven" fra Politikens forlag kan anbefales med god information og billeder om både stauder og sommerblomster.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 29. juli 2004 kl. 23.04

Du kunne også prøve de forskellige e-indkøbssteder for frø.

Karen

Nyt svar til emnet »Oversigt over sommerblomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Oversigt over sommerblomster

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider