Forum

Etablering af klatreplanter op af hegn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda Holtet Bering, 4. august 2014 kl. 9.51

Hej
Til efteråret skal jeg hjælpe min søn og svigerdatter med at plante blomster op af et hegn.
Jeg forestiller mig klatreroser, men er interesseret i lyserøde, lilla roser der dufter og blomstrer hele sommeren.
Samtidig skal de være hårdføre overfor stråleplet og diverse andre angreb.Er der nogen der har gode forslag og erfaringer med det. Der skal også være en anden klatreplante, selv havde jeg forestillet mig klematis, jeg synes bare de blomstrer så kort.
Forslag til en blomst, der går godt sammen med klatre roser?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Linda Bering

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. august 2014 kl. 4.38

Nu betyder stråleplet meget lidt. Så jeg ville kigge på klatreroser - eller klatrehortensia.

New Dawn og Maidens Blush (de gode gamle). Som klatreplanter er der også clematis. Mens jeg vil fraråde efeu/vildvin- de gror supergodt, men de er rigtig svære at få udryddet.

Sådan noget som jasmin, skal man også være varsom med.

Men der er rigtig mange gode klatreroser, jeg har selv en, med hvide blomster (men har glemt navnet).

"En rose, er en rose, er en rose"- citat.

Mvh
Tine

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Holtet Bering, 6. august 2014 kl. 22.45

Tak Tine
Klatrehortensia havde jeg ikke tænkt på, tror det kunne være et godt alternativ

Hilsen Linda

Nyt svar til emnet »Etablering af klatreplanter op af hegn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Etablering af klatreplanter op af hegn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider