Skrevet af: Sofie Holst, 30. juli 2004 kl. 10.45
Hej.
Er der nogen der ved hvordan man bedst tager frøstandene fra blomsterkarse, så de kan bruges til næste år?
Mvh.
Sofie Holst
Skrevet af: Martin Larsen, 30. juli 2004 kl. 15.24
Du piller bare de største frø af eller samler dem op som er faldet på jorden. Blomsterkarse er en af de planter hvor frøet godt kan eftermodne selv om de er plukket grønne og lidt små. Du kan også lade nogle frø ligge til selvsåning sidste år.
Du kan i øvrigt spise frøene. Friske som en slags kapers, og tørret kan de kværnes som peber!
Skrevet af: J. H., 30. juli 2004 kl. 15.36
Jeg har "høstet" frø idag. De store med rød/brune striber på, slipper meget let & er klar til tørring. Men har også "snuppet" flere af de mindre og grønne.
De er nu lagt til i en sigte og bliver lagt køligt og mørk i lukket papirspose når de er helt tørre.
Skrevet af: Sofie Holst, 2. august 2004 kl. 15.34
Hej.
Tusind tak for det.
Jeg vidste godt at man kan spise blomsterne sammen med salat, men frøene var noget nyt.
Mvh.
Sofie
Skrevet af: David, 25. april 2009 kl. 16.35
Hej.
Hvornår skal man så blomsterkarse?
Mvh.
David
Skrevet af: David, 25. april 2009 kl. 16.37
Er det ikke i August man skal så dem?
Mvh.
David
Skrevet af: Linda N, 26. april 2009 kl. 7.55
Hej David.
Det er nu du skal så blomsterkarse.
Du kan med fordel forspire indenfor eller så ude, så snart der ikke er nattefrost længere.
Hilsen Linda
Skrevet af: Katarina, 18. juni 2009 kl. 21.42
Hvordan få dem blomstre? Jeg har nemmelig satt mange blomsterkarser i mine altan krukker,men de kommer jo ikke med blomster...Kan det være fordi de står tett? De er blevet riktig kraftige og ser flott ut,men som sagt mangler flomster.
Skrevet af: Carina Juul, 19. juni 2009 kl. 11.45
Hej Katarina
Der er først lige kommet knopper i mine her i Nordjylland.
Men jeg har blot 2 planter i hver kasse. Men vent bare lidt.
mvh Carina
Skrevet af: Katarina, 19. juni 2009 kl. 20.16
Ok,jeg så faktisk at det har kommet noen knopper nå,så det kommer vel. Syns bare det tok så lang tid. Tusen takk for svaret ditt forresten. nå er jeg litt mer rolig:-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.