Forum

Allium – Aflatunense Purple Sensation

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. august 2014 kl. 8.44

Hej

Vi har en del modent frø i frøstandene nu.
Er der nogen her, som har erfaring med at så dem?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. august 2014 kl. 11.53

Ja det har jeg (erfaring) jeg har prøvet at så dem direkte fra skærmen , har haft dem i fryser i 1mdr. og så sået dem i potter og ikke en eneste er kommet op , de sår sig selv velvilligt ude i haven , de er åbenbaert meget selektive angående vokseplads.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. august 2014 kl. 13.49

Hej Svend

Det lyder da endnu nemmere :-)

Det er kun 2. år siden de er lagt, så jeg må prøve at holde lidt øje til foråret. Har du prøvet at flytte nogle af de selvsåede og ved du hvor gamle de skal være før de blomstrer?

De høstede frø vil jeg prøve at så i en kasse udendørs her til efteråret - så må vi se...

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. august 2014 kl. 22.18

Og det tager fire år, før de blomstrer, ikke?
Jeg fik nogen til at spire i en potte, de lignede små porrer - men det er noget skravl, så de gik til.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. august 2014 kl. 23.27

Ja, der er nok en grund til at så få sår løgplanter og så mange køber løgene :-)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. august 2014 kl. 9.43

Du kan jo grave løgene op og dele dem , så har du nye planter

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. august 2014 kl. 10.40

Jo, den mulighed er der jo altid, men jeg arbejder lidt hen mod ikke at have bar jord/ rode i etablerede bede :)

På baggrund af din erfaring med selvsåning, vil jeg holde øje med evt. spirer, jeg vil så nogle frø blot for at prøve og så må jeg gribe til lommen og købe lidt flere løg - vi er jo i den tid de næste måneder :-D

Jeg har i forvejen et projekt med nogle pletter, hvor der mangler påskeliljer - der satte jeg markeringspinde da påskeliljerne var fremme.

Nyt svar til emnet »Allium – Aflatunense Purple Sensation«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Allium – Aflatunense Purple Sensation

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider