Forum

Koreansk gran- what to do?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. september 2014 kl. 0.49

Jeg har en i haven og den er mildest talt ikke ret køn:
skaldet på skyggesiderne- og sådan lidt lala, hvor den burde være pæn. Den er faktisk kun symmetrisk pæn oppe i 1.60 m, og der er det jo nok- *for* underligt at opstamme til?

Jeg har lige stået og savet det visne af, og på skyggesiden- er der to små stykker grønt, der nok engang bliver til grene. Oppe i 1.50m.
Der er forsøgsvis ryddet for at skaffe lys/luft, men naboens store træer vil skygge mod øst og syd.

Jeg bryder mig egentlig ikke om planten, den har noget stikkerværk, hvor koglerne har været, selvom den er fin og grøn med de blålige kogler.
Men nu er den her, og jeg orker ikke at save den ned pr håndkraft. (Ejer ikke motoriserede save- vil heller ikke have dem!).

Skal jeg opstamme- eller glemme det?.

Mvh
Tine

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 29. september 2014 kl. 6.44

Opstram den først. Så kan du se, om du kan lide det. Plant evt. Noget for neden, så den ikke ser bar ud. 1,6 vil passe med høje stauder, roser, eller måske en lille (stedsegrøn) hæk rundt om foden, som kan klippes ned i passende højde.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 29. september 2014 kl. 6.46

Opstam, ikke opstram...
Kan du ikke lide den opstammet, så kan du jo altid fælde den senere.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. september 2014 kl. 2.18

Okay! Jeg spænder saven! (Min mand synes også, træet er grimt!, Men, hvad ved han om det?!)

Forresten skal jeg ud og myrde forsythiaen, men den kommer nok igen. Dog vil den nok ikke blomstre næste forår. Men sådan er dét.

Mvh
Tine

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 30. september 2014 kl. 21.26

Ja, forsythiaen kommer igen, men ikke med blomster næste år.
Ellers må den graves op - og det er mandfolkearbejde skulle jeg hilse og sige.

Men du skal nok få varmen ;-)

Nyt svar til emnet »Koreansk gran- what to do?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Koreansk gran- what to do?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider