Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. oktober 2014 kl. 19.04
Hej
Min absolutte yndlings Petunie er denne dobbelte Petunie, som i starten er svagt lyserød, for efterhånden at gå over i det limefarvede.
Det er en hængepetunie og dens blade er lidt klæbrige. I år har jeg ikke kunnet finde den - selvom jeg har besøgt flere planteskoler/blomstermarkeder.
Min "gamle gartner" er desværre ikke aktiv længere og han har lukket drivhusene ned. Jeg er dog ikke sikker på om han selv har drevet dem frem, for han købte også planter til salg andre steder.
"Fuckfinger" figuren er en julegave fra mine børnebørn. Selvom jeg ikke er havenissemindet, holder jeg af den.
Ingeborg
Skrevet af: Freya Grossmann, 26. oktober 2014 kl. 6.25
Jeg føler mig ikke helt overbevist om, at det er denne: www.froetorvet.dk/product/petunia-double-cascade-orchid-mist-petunia-blomsterfroe-2019/
Men prøv at google petunia double cascade, så findes den i flere farver, og måske kan du finde din farvekombination?
Skrevet af: Mette Lund, 26. oktober 2014 kl. 8.22
Den er da henrivende den petunia. Jeg er spændt på om du får fat i navnet. Jeg har prøvet at se under double Cascade, men syntes ikke, at jeg kunne finde helt den samme farve.
Jeg kunne helt få lyst til at prøve at så den selv, selvom jeg har fået den ide, at det er svært at så petunia.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. oktober 2014 kl. 10.28
Hej og mange tak for at hjælpe mig på sporet af denne Petunia.
Herefter var det ikke svært at finde den rigtige:
www.shootgardening.co.uk/plant/petunia-x-hybrida-double-flowered-surfinia-white.
Så nu gælder det om at finde en gartner som har den i sit sortiment - eller at købe frø og så selv, selvom såning af sommerblomster er streget af min "to-do" liste.
Ingeborg
Skrevet af: Freya Grossmann, 27. oktober 2014 kl. 6.51
Godt, du fandt den :0)
Det er nemmere at spørge, når man ved, hvad man skal spørge efter.
Jeg synes ikke, petunia er den nemmeste at så.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.