Forum

Klematis Julia Correvon – beskæring

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. november 2014 kl. 13.22

Hej
Er der nogen, som har erfaring for hvornår denne klematis skal beskæres? Den blomstrer så længe at jeg ikke ved om den hører til de tidligt blomstrende - eller sent blomstrende. Starter omkring juni og slutter sidst i august.
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. november 2014 kl. 13.27

Klematis Julia Correvon

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. november 2014 kl. 14.07

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. november 2014 kl. 17.13

Tak - Lis P.
Jeg havde også googlet og fundet forskellige svar. De seneste år har jeg beskåret om foråret, og går ud fra at 3 tallet ud for beskæring i dit link mener 3. måned. Altså forårsbeskæring, men så er spørgsmålet hvor langt ned jeg kan beskære, for i marts- april måned er der ofte mange nye knopper også i 1,5 m højde.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 2. november 2014 kl. 17.14

3-tallet henviser til "gruppe 3", som kan klippes ned til jorden fra nu og til foråret før væksten starter....

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. november 2014 kl. 17.38

@Tom Andersen
Mange tak for hurtig indgriben. Jeg havde fuldstændig overset at den næste kolonne forklarer nærmere om beskæringen. Så det er altså nu jeg skal beskære - og det endda kraftigere end jeg selv havde tænkt mig at gøre. Denne klematis har en enorm grokraft. Planten på billedet er 4 år gammel. Jeg har dog en nyere plante, som er endnu større. Den er plantet efter alle "kunstens" regler, med skovbundsjord osv. Iøvrigt lader jeg mine klematis og andre klatreplanter hægte sig fast i afsavede grene fra en kæmpestor troldhassel. Det ser fint og naturligt ud når jeg forsøger at skjule et nedløbsrør.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Klematis Julia Correvon – beskæring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klematis Julia Correvon – beskæring

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider