Forum

Deling af vintergæk- hvornår?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. februar 2015 kl. 14.35

Jeg har lige konstateret, at der står nogen vintergækker, lige hvor man vil træde på dem, hvis man går om i haven ad hoveddøren. Kan de flyttes nu- eller skal de være i blomst?

(Der er også en del andre der pt ikke står så hensigtsmæssigt- men de her er de værste!)

Mvh
Tine

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. februar 2015 kl. 15.05

De vil formentlig sagtens kunne tåle en flytning - men blomstringen vil nok ikke være så flot i år :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 8. februar 2015 kl. 15.10

I England sælges der i tusindvis af blomstrende vintergækker i bundter til udplantning. Jeg bruger selv at grave klumper op og prikle dem ud, medens de blomstrer, så det kan sagtens lade sig gøre.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. februar 2015 kl. 15.15

Hvorfor Ikke? Alså hvorfor ikke den pæneste blomstring.
Jeg mener, at vintergæk, som den vistnok eneste løgplante, kan deles i blomst. De fleste andre skal visne ned. Eller lægges, hvornår de nu trives bedst med det.

Jeg har nemlig nogen "dobbelte", som jeg egentlig gerne ville dele med af af mine søstre- som så har givet mig "Kærminesøster"- og da hun og en anden af mine søstre- har fået stiklinger af min- så vi alle tre har et minde om en kær søster. :-)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Deling af vintergæk- hvornår?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Deling af vintergæk- hvornår?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider