Forum

Erfaringer med benzindrevne løvsugere?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 10. marts 2015 kl. 12.19

Hej alle

Er der nogen af jer havefolk der har erfaringer med benzindrevne løbsugere og -pustere. Der findes jo et utal ...

www.pricerunner.dk/cl/120/Havemaskiner?attr_49939103=49939107&ref=redirect&search=benzin&sort=4

... og det er nemt at købe katten i sækken.

Anyone?

P.f.t.

Peter

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 10. marts 2015 kl. 16.59

@ Peter.
" ... og det er nemt at købe katten i sækken."
... Det har du helt ret i.
For år tilbage blev der opfundet noget langt smartere, som hverken skal have tændrør, benzin eller olie.
Og som stor set er helt lydløs!! Og som næsten ingenting vejer!!

greentools.dk/product/plaenerive-loevrive-med-runde-staaltaender-178/

;)

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. marts 2015 kl. 19.06

HEJ
Hvor er min løvsuger/puster, som jeg fik ganske gratis af min søster som ikke gad have den? Den forlod også vores matrikel kort tid efter. Sikke en overflødig ting. ..........Måske ikke, hvis man har en sirlig japansk have!
Ingeborg

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. marts 2015 kl. 20.34

Benzindrevne ting- larmer og sviner. De er også mere effektive til- nogen ting.

Personligt er jeg til el-drevne ting, men de er ikke altid det, med de fleste hestekræfter (HK). De er heller ikke altid *støgsvage* i fht benzindrevne.

Men jeg forstår ikke, hvad en *løvsuger* er godt for`Støvsuger man haven, og hvorfor

Mvh
Tine

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 11. marts 2015 kl. 12.34

Nu spurgte jeg hverken til løvriver eller rådgivning i motorstøj, men til konkrete erfaringer med en motordreven løvsuger.

Jeg har en GIGANTISK gårdsplads der støder lige op til en bøgeskov og har ufattelige mængder blade som jeg gerne vil kunne rydde nemt og effektivt.

Peter

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 11. marts 2015 kl. 13.05

@Peter
Jeg kunne bare ikke lade være :)
Men når det er en gigantisk gårdsplads, er der vel også problemer om vinteren med sne og spørgsmålet er vel så, om ikke en samlet løsning er relevant. Skovle og feje sne er noget tungere end rive blade. Jeg tænker på en fejemaskine som er egnet til håndtere opgaver på alle årstider.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 11. marts 2015 kl. 13.18

Hele gårdspladsen er med "perlesten" (tror jeg nok man kalder dem) så at feje er (også) udelukket.

Valget står mellem en elektrisk løvsuger/-blæser af et anerkendt mærke, eller en "billig" model med benzinmotor, for at slippe for bøvlet med forlængerledningen.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2015 kl. 15.00

Hm..... og hvis du skal have en benzindreven løvsuger har den også tilsvarende kraftigere sug i forhold til billigere eldrevne. Hvordan kan den skelne mellem blade og småsten? Har du tænkt på det? Jeg indrømmer gerne - at hos os ordner det sig selv. En kraftig blæst og alle blade forsamler sig i et hjørne af den store terasse. Det må du da også have lagt mærke til. Fjerner du bladene her, vil der næste gang ligge blade i et andet hjørne. Måske skulle du overveje et "bladfang" ?
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Erfaringer med benzindrevne løvsugere?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Erfaringer med benzindrevne løvsugere?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider