Forum

Rosen: Paul Lede

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bronwen Loshak, 8. april 2015 kl. 9.58

Er der nogen der har eller ved hvor man kan købe en rose ved navn Paul Lede evt. Monsieur Paul Lede. Jeg har fundet den på nettet (på en engelsk side, som ikke sender til DK) Og nu er jeg blevet helt tosset efter få fat i sådan en:-)
'Den yndige rose er funden';-)
Mange hilsner Bronwen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. april 2015 kl. 18.43

Jeg kan ikke umiddelbart finde andet end, den engelske planteskole, du sikkert også er landet på.

Men hvordan, kan du vide, at lige netop den rose, du ikke kan leve uden? "A rose by any other name..." (For nu at lufte mit kendskab til klassikerne ;-) )

Der er utroligt mange smukke roser (og duftende!), så det er muligt at finde mindst éen, der ligner "M. Paul Lede"- og nok også en, der dufter. Undskyld- det med duften, det er min private kæphest (hobbyhorse), jeg synes roser skal dufte.

Held med jagten!

Mvh
Tine- også hedder det "Den yndigste rose er funden"- ikke det andet... (Beklager: Jeg får ondt i øjnene af forkerte citater)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 9. april 2015 kl. 20.35

Hej Bronwen.

Rigtig fin rose. Man kan næsten dufte den :-)
Det ser ikke ud som om den kan købes i Danmark, men du kan købe den her :
www.davidaustinroses.com/english/showrose.asp?showr=647

Hilsen AG.

Nyt svar til emnet »Rosen: Paul Lede«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Rosen: Paul Lede

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider