Skrevet af: Kvi42 Kvi, 8. april 2015 kl. 11.13
jeg har siddet og læst lidt om min smukke blomst Bougainvillea, som lige nu er fuldstændig nøgen,men der står ikke rigtig noget om hvordan den bliver når den afblomstre, lige nu har den ingen blade og ingen knopper og nogen tegn på kommende blade, er den mon færdig? eller skal jeg bare være tålmodig? den står ude nu og jeg har givet den nyt jord i en rund potte, før stod den i en firkantet men samme str.. den har stået ved vinduet hele vinteren, så lys har den fået. sidste år klippede jeg den helt ned, da den så trist ud og den blev rigtig flot hen ad sommeren, men burde det være nødvendigt igen, jeg knækkede en af grenene og der er grønt inde i midten, så er den da i live ik?
Skrevet af: Freya Grossmann, 8. april 2015 kl. 12.49
Lyder som om, der kunne være liv i den, men den er frostfølsom, så jeg ville ikke stille den ud allerede nu, hvor der fortsat er meget kolde nætter.
Skrevet af: Kvi42 Kvi, 8. april 2015 kl. 14.21
hmm okay så må den ind om natten. tak
Skrevet af: Freya Grossmann, 8. april 2015 kl. 16.56
Men den hører til blandt mine absolut favoritter - har bare ikke rigtig en god placering selv- så jeg ønsker dig held og lykke med din plante!
Skrevet af: Kvi42 Kvi, 8. april 2015 kl. 17.04
tak jeg forsøger at gøre mit aller aller bedste med den plante, så håber den kommer igen :) tak igen
Skrevet af: Mogens; E., 8. april 2015 kl. 22.21
Det er helt normalt at de smider bladene om vinteren, det gør de også i middelhavs landene.
Her i DK. skal den indendørs om vinteren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.