Skrevet af: Anders Spælling, 11. april 2015 kl. 12.38
Jeg har forspiret lupiner hvor de fleste af dem gik fra roottrainers til en lille Ø9 potte. Dog havde jeg ikke nok så 3 af dem røg i en stor Ø19 potte. For et par uger siden blev alle de små pottet over i en Ø19 (3 i hver). Grunden at dem som jeg pottede i en Ø19 fra start er vokset markant mere end dem som røg i en Ø9. Men der sker ikke det store med dem som er blevet pottet om 2 gange. Dem som kom direkte i en Ø19 er 3-4 gange større.
Reagerer lupiner dårligt på omplantning, eller hvad har jeg gjort galt? Burde være mere eller mindre samme jord. Skal jeg evt. give dem et skud gødning?
De står alle sammen ude i drivhuset pt. så de kan blive klar til at blive plantet ud. Tænker at jeg vil gøre det når de har et fornuftigt rodsystem i deres nuværende potte.
Skrevet af: Lis P., 11. april 2015 kl. 19.06
Anders hvorfor har du sået dem inde, du kunne have smidt dem direkte i jorden, Lupiner kan ikke lide at få rodsystemet forstyret
Skrevet af: Anders Spælling, 11. april 2015 kl. 19.14
Det vidste jeg jo ikke, men nok derfor at de vokser så langsomt :(
Skrevet af: Tina K., 11. april 2015 kl. 22.02
Ej Anders, det er sgu synd for alt dit fine arbejde.
Lupiner har pælerod og skal sås på voksestedet - om igen, desværre :-/
Hilsen Tina
Skrevet af: Camilla R., 11. april 2015 kl. 22.10
Hej Anders
hvor bor du henne i landet. Hvis du bor i nærheden af stenlille/midtsjælland. Er du meget velkommen til at hente et par lupiner. Vi har dem næsten som ukrudt. ☺ ellers har jeg nogle blandede farver frø du gerne må . Så du kan starte forfra udendørs.
Mvh Camilla
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. april 2015 kl. 22.25
Når de nu er der, kan du vel plante dem ud :)
Prøv det!
Skrevet af: Anders Spælling, 12. april 2015 kl. 9.21
Tina: jeg læste mig til at de skulle pottes op stille og roligt. Det lader til at være et dårligt råd :D
Camilla: Det er et stykke vej fra Dragør. Og det virker som om det ikke lige er noget man graver op og flytter. Men tak for tilbuddet.
Anja: Ja, ud ryger de. De kan dog ikke tåle frost (har jeg ladet mig fortælle), så venter måske lidt endnu. Det gør nok hverken fra eller til.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 12. april 2015 kl. 17.56
Jeg har haft lupiner stående i små Potter ude i køkkenhaven hele vinteren, de nåede at spire i potten sidste år og er allerede voldsom på vej fremad, de blev pottet om for en uge siden og rykket ind i drivhuset, det kunne de rigtig godt lide, meningen er at de skal ud i haven når de får lidt mere størrelse.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.