Forum

Flere blomster i græsset :-)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 25. april 2015 kl. 12.03

Jeg har et stykke i min forhave hvor der er mange blomster i græsset i foråret, og hvor græsset ikke gror noget særligt. Jeg kunne godt tænke mig at supplere med endnu flere blomster som blomstrer hen over sommeren. De blomster der er der nu er primært: Skilla, finger lærkespore, hundeviol, gul voreterod og hvide anemoner.
Der står både en meget stor vandgran og et ginko træ, som begge smider deres nåle/blade hver år, så jeg formoder at jorden må være til den sure side - selvom vi fjerner en del af vandgran nålene hvert år. Der er relativt tørt ud på sommeren.
Jeg har selv tænkt på at sætte blåmunke og almindelig kodriver i græsset, men vil rigtig gerne have gode ideer til andre blomster der kan vokse under de forhold, og som ikke bliver højere 20 -25 cm. jeg har så tænkt at "plænen" i det område kun skal slås en måske to gange på en sæson.
Er der nogen der har gode ideer?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 25. april 2015 kl. 12.06

Hov billedet vender forkert - jeg prøver lige igen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 25. april 2015 kl. 12.08

Jeg prøver lige een gang til - det er ikke helt logisk hvordan billederne bliver drejet når man uploader dem.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. april 2015 kl. 12.17

Det er hulkravet kodriver, der egnes sig bedst i græs. Det er den, du ser i grøftekanten.
Fladkravet kodriver, (eller alm hanekam) finder du i skovbunden.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 25. april 2015 kl. 13.47

Bellis, mælkebøtte, violer, ranunkler ("smørblomst") egner sig også i plænen.

Nyt svar til emnet »Flere blomster i græsset :-)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flere blomster i græsset :-)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider