Skrevet af: Johnny Jorsal, 24. maj 2015 kl. 8.36
Jeg har gået og trukket lidt mælkebøtter op i mine nyanlagte bede, med min planteskole, og er kommet til at tænke på, hvor meget skal man egentlig have med op af sådan en mælkebøtte, selvføgelig er det hele, bedst. Men der er jo stor forskel på hvor dybt de stikket, og jeg tænkte bare at hvis de knækket 10 cm nede, var det måske også nok.
Skrevet af: Claus K Madsen, 24. maj 2015 kl. 11.10
Jeg kan ikke give dig et præcist tal, men 10 cm er slet ikke nok. De vil skyde igen. 30 cm måske?
Jeg bruger greben til at løsne omkring dem og hiver dem så op med to fingre omkring selve roden.
Skrevet af: Søren S Duun, 24. maj 2015 kl. 11.17
Jeg har en teori der siger, jo mere rod, der kommer op jo bedre. Nu må jeg jo ikke reklamere men de fleste byggemarkeder har et haveværktøj som er rigtig god til netop dette . Både mælkebøtter og gidsler kan den tage, og så kan den håndteres af børn .
Skrevet af: Johnny Jorsal, 24. maj 2015 kl. 11.52
Øv så har jeg jo slet ikke nok med op, og der ligger flis i alle bede, så at begynde med en greb er jeg heller ikke vild med. Den der Fiskars mælkebøtte dims, virker den, jeg har lidt svært ved at forestille mig at den får det hele med op.
Skrevet af: Søren S Duun, 24. maj 2015 kl. 12.10
Det var den jeg tænkte på og den virker. Jeg har lige fået den i en tidlig "fars dags" gave og er imponeret over den .
Jeg har fået rødder op der var 20-30cm op med den og i flis vil det være endnu nemmere .
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. maj 2015 kl. 21.22
Hej - Ja, jeg kan også varmt anbefale Fiskars mælkebøtte optrækker. Det er faktisk helt sjovt - bortset fra at den efterlader nogle store huller 5-8 cm Ø i græsplænen. Men den får man rigtig set hvor lang en mælkebøtterod på et udvokset eksemplar kan blive. Det med rodens længde afhænger jo af hvor stor planten er!
Ingeborg
Ps. Johnny - Jeg er ret imponeret over dit kæmpestore projekt. Kan måske tilbyde dig nogle strudsefjerbregner. De dækker hurtigt et stort areal. Vi bor i nærheden af Fredericia.
Skrevet af: Anja Egeriis, 24. maj 2015 kl. 23.46
Søren - der er da ikke det fjerneste galt i, at vi anbefaler et produkt...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.