Skrevet af: Henry Gregersen, 28. maj 2015 kl. 11.09
Vil man kunne have en Pampasgræs i en stor krukke/murebalje, eller bliver den for stor ?
Skrevet af: Søren S Duun, 28. maj 2015 kl. 21.29
Det vil jeg tro. Jeg mener ikke at pampasgræs er særlig hårdfør . Det har jeg læst engang .men det betyder ikke at man ikke kan dyrke den , man skal bare dække den til om vinteren så længe at den er ung . Jeg ved ikke om det er sikkert at dyrke den i en potte . Men prøv det .
Skrevet af: Henry Gregersen, 28. maj 2015 kl. 21.54
Ja det er jo grunden, så kunne jeg have den frostfrit om vinteren, jeg prøver med en, og ser hvordan det går.
Tak for svaret.
Skrevet af: Søren S Duun, 28. maj 2015 kl. 22.02
Den vil nok blive for stor med årene. Men så deler du ken bare .
Skrevet af: Henry G., 29. maj 2015 kl. 20.40
Hej Henry hvorfor vil du have en pampasgræs i en balje? Den står bedst når den er plantet direkte i jorden udenfor, evnt. lidt beskyttet mod den kolde østenvind, vores står nu i over 30år og der er frit mod øst og vest. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Henry Gregersen, 30. maj 2015 kl. 6.10
Jeg troede ikke de kunne tåle de våde kolde vintre der er her i landet, men jeg har 4 stk fra sidste år, så vil prøve at have 2 af dem ude i jorden.
Mvh. Henry
Skrevet af: Lis P., 30. maj 2015 kl. 7.24
jeg har også en pampasgræs i haven der blev den plantet sidste år, den blev ikke vinterdækket, den er igang med igen.
Skrevet af: Henry Gregersen, 30. maj 2015 kl. 11.44
Hvad dækker i over dem om vinteren ?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.