Forum

Planter under æbletræer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 20. juni 2015 kl. 7.25

Hej
Jeg har nogle æbletræer og blommetræer i min have. Jeg har flis under dem som bunddække.
Nu har jeg fået en ide om at jeg gerne vil plante noget under dem, som både kan pynte og gøre nytte.
Jeg tænker mig en blomstrende staude som blomstrer og tiltrækker bier samtidig med at æbletræet blomstrer og således øger chancen for bestøvning.
Nogen der kan anbefale en/flere stauder som vil passe ind?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 20. juni 2015 kl. 8.51

Storkenæb, som ikke er alt for høje. De blomstrer dog senere end æbletræet, men ser jo fint ud om sommeren.
Jeg har vintergækker under mit æbletræ. Det er fint.
Der var et indlæg herinde for nyligt, hvor der stod, at det var dårligt med flis under frugttræerne. Mener det var fordi nedbrydningen af flisen kræver kvælstof, og dermed fjerner kvælstoffet fra frugttræet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. juni 2015 kl. 2.20

krydderurter? timian er solelskende og super biplante. ellers blodkløver, der afgiver kvælstof og er smuk og nem og en fin kantplante.
mvhtine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. juni 2015 kl. 2.21

krydderurter? timian er solelskende og super biplante. ellers blodkløver, der afgiver kvælstof og er smuk og nem og en fin kantplante.
mvhtine

Nyt svar til emnet »Planter under æbletræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Planter under æbletræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider