Forum

Det kan betale sig at vertikulere

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2015 kl. 23.09

Vi har 800 m2 græsplæne og det er en stor omgang at vertikalskære den. Ikke så meget at skubbe maskinen, men at rive mosset sammen bagefter. I år prøvede vi at samle mosset op med plæneklipperen som er en ny Husquarna med stor opsamlekasse. Vi vertikalskærer på kryds og tværs, og første gang var der for meget mos til at det kunne gå at samle op med plæneklipperen. 2. gang gik det de fleste steder.
Plænen ser herrens ud i mange dage efter. I år måtte vi både gøde og efterså mange steder. Jeg fik også has på nogle store pletter med hundegræs ved at hakke græsset op, topdresse med kompost blandet med sand og så nyt græs.
Vejret har været med os her i det midtjydske og i dag ser plænen allerede meget fin ud. Om et par uger har vi igen en flot plæne.
Vi bruger plænen rigtig meget - og hver gang vi har børn og børnebørn på besøg, bliver der spillet mange spil - fortrinsvis Vikingespil. Det er altid Jyder mod Sjællandere og selvfølgelig spillede de også 1. juledag. :-)
Mit indlæg skal vise at det kan betale sig at vertikalskære!
Ingeborg
Ps. Mosset er lagt rundt omkring under buske og langs hække.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2015 kl. 23.11

Og plænen i dag - 19 dage efter. Vi har allerede slået plænen for 6 dage siden, men var bange for at vi ville suge græsfrøene med op. Derfor stillede vi plæneklipperen højt.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 30. juni 2015 kl. 7.52

Smuk grøn græsplæne. Jeg er imponeret over, at du orker at holde det så pænt.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 30. juni 2015 kl. 8.08

Smukt

Nyt svar til emnet »Det kan betale sig at vertikulere«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Det kan betale sig at vertikulere

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider