Skrevet af: Johnny Jorsal, 1. juli 2015 kl. 9.02
Jeg påtænker at flytte en 7-9 bonderoser til efteråret, og har en bed langs en vestvendt side af huset, hvor jeg pt. har roser, de trives dog ikke særlig godt der og skal flyttes ud midt i haven, spørgsmålet er så om mine bonderoser vil kunne trives bedre i dette bed, problemet med roserne er nok at de får for lidt vand, og derved ædes op af lus, men jeg er lidt usikker på hvad bonderoser kræver.
Og lad nu være med at skrive at jeg bare kan vande, det får jeg ikke gjort andre steder end i jordbærene 😉
Skrevet af: Tine Andersen, 2. juli 2015 kl. 18.35
Du skal huske bonderoser er lidt sarte med flytning. Det kan tage flere år før de kommer i blomst.
Det er da ikke svært at vande? Jeg tager vand fra min regnvandstønde- så får kukkerne og de nyplantede lige en tur. Men jeg vander faktisk aldrig jordbær, så går der bare snegle i dem. ;-)
Mvh
Tine- arhr okay, nu har jeg lige fået krukkejordbær- men med al regnen, har de næsten fået for meget.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 3. juli 2015 kl. 8.48
Det er rigtig de kan være lidt sarte, men som jeg har læst skyldes det vist primært hvis de bliver sat for dybt. Lige pt. står de rundt om en sø men der står også rigtig mange Irish, og de er ved at blive kvalt af Irish, og det syntes jeg egentlig er lidt synd, så derfor. Jeg er bare ikke helt klar over hvor nøjsom de er med vand, derfor spørgsmålet, da der jo alt andet lige kommer mindre vand langs en husvæg med udhæng.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.