Skrevet af: Lene W., 13. juli 2015 kl. 11.51
Hej
Jeg skal have fundet en ny rose til min mur med klatreroser, da nogle stykker er gået til af stængelsyge.
Det skal være i en sart farve, da det vil passe bedst ind med de andre... Jeg overvejer rosen "Sissi climbing", som er lilla/blå, da den vil give et godt spil med de andre.
Jeg er dog lidt nysgerrig om hvor mange blomster de giver, da jeg ikke rigtig kan finde nogle billeder på nettet som viser dette - kun "portrætfotos"...
Er der nogle herinde som har erfaringer med denne rose, godt/skidt og blomstringen? Vis gerne billeder :)
Her er muren, som den ser ud i dag (med huller).
/Lene
Skrevet af: Lene W., 13. juli 2015 kl. 11.52
Hvorfor det lige blev vendt på hovedet ved jeg ikke...? :/
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. juli 2015 kl. 12.19
Vær sød at vende billedet! - Det kan lade sig gøre!
Ingeborg
Skrevet af: Lene W., 13. juli 2015 kl. 12.42
Hej Ingeborg
Det ville jeg meget gerne, men kan ikke finde en knap til redigering af indlægget.. Du må meget gerne fortælle mig hvordan jeg gør.
/Lene
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. juli 2015 kl. 20.37
Hej Lene. HAVENYT har desværre ingen redigeringsfaciliteter. Dem savner jeg også meget ofte. Men hvis dit billede ikke er større end det angivne mål og vender rigtigt, har jeg altid fået billeder der vender rigtigt. Problemet er vist med billeder uploadet fra smartphones og tablets. De vender ofte forkert, når afsenderen ikke selv har redigeret dem i eget program eller pc.
Ingeborg
Skrevet af: Lene W., 13. juli 2015 kl. 23.46
Uha, ja så er det derfor.. Det har ikke været forbi en PC først...
Men mon du kan hjælpe med rosen alligevel? :)
/Lene
Skrevet af: Zinitakuzes Takuzes, 14. juli 2015 kl. 3.03
Slettet af administrator 14. juli 2015 kl. 23.56.
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2015 kl. 7.54
Slettet af administrator 14. juli 2015 kl. 23.57.
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 17. juli 2015 kl. 23.02
Den vil passe flot ind der tror jeg. Men der er ikke mange der laver den mere. Kan du finde den tror jeg det blir flot. Det er lidt svært at bedømme hvor store blomsterne er på de andre roser du har, men Sissi har forholdsvis store blomster.. og det går måske nok lidt ud over mængden. Det er flere år siden jeg har set den, men det er sådan jeg husker den.
Skrevet af: Lene W., 18. juli 2015 kl. 8.47
Hej Kristian
Tak for svar :)
Jeg fik købt og sat roserne i torsdags, og du har ganske ret, de var virkelig svære at finde. Jeg ringede rundt til ca. 10 store planteskoler før der var held...
Men nu når jeg har fået dem hjem og sat dem er jeg rigtig glad for købet!
Den passer rigtig fint til og den har en fantastisk og kraftig duft :)
Mængden af blomster er jeg ikke længere bekymret for, da der er mange knopper på specielt den ene (og største) rose, så de skal nok komme. Størrelsen af blomsten passer også fint ind, da de er en god mellem størrelse af dem der står ved siden af. :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.