Skrevet af: Johnny Pedersen, 29. juli 2015 kl. 11.51
Hej
Er der nogen som kan fortælle mig om dette valnøddetræ skal bekæres nu eller skal jeg vente til efteråret og bladene er faldet af?
Jeg flyttede træet sidste efterår, efter at bladene var faldet af, som jeg havde læst var det bedste tidspunkt!
Der skete intet før et godt stykke ind i juni i år, hvor der kom nogle skud på nogen af grenene og lidt på stammen, men den ser ikke for godt ud!
Jeg er i tvivl om at der bliver et ordentligt træ ud af det og om de grene efter skudene bør klippes af el. skal jeg vente?
Gode råd ønskes gerne!
mvh Johnny
Skrevet af: Svend Høst, 30. juli 2015 kl. 10.10
Jeg har flyttet flere valnødstræer , og det er en hård kost for træet , du har gjort det rigtige ved at flytte det i efteråret , men du skulle have beskåret det før du flyttede det , da man altid mister en stor del af roden , så er det vigtigt at man også reducer hvad der er over jorden , så der er en form af ligevægt.
Jeg ville ikke beskærer det før efter næste sommer , så man kan se hvor meget liv der er i træet , det er meget hårdfør og vokser hurtigt til..........
Skrevet af: Johnny Pedersen, 30. juli 2015 kl. 10.21
Tusind tak for svaret Svend Høst!
Jeg vil følge dit forslag og vente med at gøre noget før efter næste sommer!
Mvh Johnny Pedersen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.