Skrevet af: Willy N, 30. juli 2015 kl. 15.30
Jeg ved, at der findes både azaleaer og rododendron som blomstre meget sent.
I hvert fald er der nogen, som først blomstre i september.
Er der nogen som kender navnene og - ikke mindst - hvem der har disse planter i deres udvalg.
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 30. juli 2015 kl. 19.16
Hej Willy.
Har selv en stor blomstret Rhododendron som hedder Auriculatum.
Den blomstre sent fra mid August til Sep med store hvide blomster og store aflange blade.
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 30. juli 2015 kl. 19.20
Lige et billede af Rhododendron Auriculatum
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 30. juli 2015 kl. 19.47
Hej Willy.
Der er nogle af de tidligt blomstrende sorter, som får en mindre efter blomstring i september.
Jeg havde en lille rød Azalea i min gamle have. Den blomstrede altid 2 gange. Her er et link til blomstringstider :
www.rhodobutik.dk/shop/alle-sorter-51c1.html
Hilsen AG.
Skrevet af: Willy N, 31. juli 2015 kl. 15.13
Tak for svaret og linket.
Lige hvad jeg manglede.
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 2. august 2015 kl. 10.03
Rhododendron prunifoium blomstrer lige nu. Det er en løvfældende duftende rhododendronart. Og sorten 'sommerduft' der også er løvfældende, har jeg også stående nu med hvide blomster.
I Dværg azalea-gruppen findes også nogle sentblomstrende. Arten nakaharae, og sorten 'Mount seven star' er også lige blevet færdige med deres blomstring.
De stedsegrønne rhododendron er færdige nu, men især nogle få småbladet dværgrhododendron kommer en ekstra gang. Den mest sikre af dem hos mig er sorten 'Rocks Form'.
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 2. august 2015 kl. 10.10
Rhododendron auriculatum har jeg nu aldrig set blomstre så sent at den skulle række ind i september...?! Men det er vel nok den senest blomstrende stedsegrønne alligevel.
Et par hybrider er kendt for deres mindre remontering i sensommeren.. lidt afh. af vejret. Den alm. 'Cunninghams white' og 'Herbstfreude' er ret sikre.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.