Forum

Hvilket træ er dette?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 12. august 2015 kl. 13.21

Vi har set dette træ med blomster i Marielyst, men kan ikke finde ud af hvad det er for et træ, det er mellem 2-3 meter højt og ca. samme diameter

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 12. august 2015 kl. 15.50

Det ligner et hjortetaktræ.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. august 2015 kl. 8.37

Enig med Lars H, men googl træet før du evt anskaffer det. Det er flot som solitæårtræ, men vores fik mange rodskud, så det blev fældet.
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 13. august 2015 kl. 8.47

Ja, det giver mange rodskud, som dog er lette at trække op eller slå med græsslåmaskinen.
Høstfarverne er fine rød orange.
Vi har stadig et tilbage. De andre blev fældet, men det var fordi de skyggede for meget, da de blev store.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 13. august 2015 kl. 9.08

Vi takker for hjælpen og vil prøve at Google rodskud og solitæertræ for at se hvad det er.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 13. august 2015 kl. 9.12

Du kan også komme forbi her i Næstved og se træet.
Hvis du er interesseret, kan jeg se, om der er flere rodskud i år, der kan pottes.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. august 2015 kl. 23.06

Ellers kan du få rodskud af mig!

Jeg har dem pt som ukrudt, efter en stor busk blev fældet, *så* laver de rodskud! De er meget smukke i gule og røde høstfarver- og så er de lidt sjove med de lådne skudspidser, som et hjortegevir i bast.

De skygger ret meget som store buske/små træer, men de kan beskæres og få en lettere krone. Mit store lagde sig dog i stormvejr- lige oveni tørresnorene, så det skulle væk.

Rodskud kan dog graves op/slås. De saves bedst ned om sommeren, om vinteren/forår er de mærkeligt nok mere besværlige.

Mvh
Tine- og ja: Alt der står forkert er ukrudt. :-)

Nyt svar til emnet »Hvilket træ er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilket træ er dette?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider