Skrevet af: Tine Horsum, 13. september 2015 kl. 17.58
Jeg kom til at impulskøbe en sk »kuglechrysantemum« (valgte den med flest knopper), men den har ikke haft det for godt (overvandet).
Pt står den ude, da jeg ville plante den i en krukke, men i brugsforvirringen står der, at man kan plante den ud i jorden, så vil den være flerårig. Er dette korrekt?
Nogen særlige krav til jord? Skygge/sol?
Den virker noget sammenklemt, så jeg regner med, at den skal deles, og så kan udvalgte dele jo bo i en krukke. :-)
Mvh
Tine- impulskøber- der røg også en del løg med… Det er bedre end at købe slik: De ser smukke ud- på posen! At få dem i jorden- er noget andet…. :-(((
Skrevet af: Mogens; E., 13. september 2015 kl. 20.10
Fuld sol og i alm. jord + vandes kun når det regner. Så gror den udplantet i haven i mange år, og bliver bredere for hvert år.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 14. september 2015 kl. 7.33
Du kan fint udplante den, men jeg har nu haft skiftende held med det. Og du skal ikke forvente at den kommer som en fin kugle til næste år - sandsynligvis bliver den højere og mere åben i væksten.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 15. september 2015 kl. 8.43
det ikke sikke at den kan overvintre i det fri - det er ikke alle sorter som er vinterfaste - men prøv med et stykke
Skrevet af: Tine Horsum, 17. september 2015 kl. 0.57
Tak for svar!
Nu var formen ikke vigtig- prisen var. Men den ser noget sølle ud, alle de nedrste små blade er rådne. Pt står den ude på en omvendt potte, så den kan tørre ud. (Og så regner det i stænger !)
Hvis den ikke er vinterhårdfast, så er det bare ærgerligt- og 30 kr plus besværet, der røg ud af vinduet.
Jeg er ellers god til. netop at få genoplivet planter, der er foræret/købt billigt på dødens rand, men de plejer at være for tørre...
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.