Forum

Gingo biloba

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine, 4. oktober 2004 kl. 14.27

Hej alle have elsker

Jeg er den heldige ejer af et dværg gingobiloba træ- det står i en lille have (derfor dværg) jeg har haft det i snart 4 år og det har vokset fint. Men efter denne nærmest tropiske regn sommer, er det skudt helt vildt og er blevet alt for stort, jeg ønsker at skæe det tilbage men er ikke klar over hvornår det er mest hensigts mæssigt og hvor på grene det skal skæres, så det ikke bliver for busket.

Er der nogle der er gode på grene saksen?

HVH Tine

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Skibsted, 30. januar 2006 kl. 14.10

Jeg tror, at du kan klippe din Gingo biloba hele året. Men i denne kolde vintertid vil nok være det aller bedste tidspunkt.

MVH Preben

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel, 10. juni 2006 kl. 19.34

Hej

Jeg er også ejer af et gingobiloba træ, forhåbentligt snart to, og jeg har tænk lidt, om ikke man kunne lave te af bladene. det siges jo at de er sunde.så jeg ville høre om der er nogen som kender en opskrift på noget te med gingo biloba. Jeg har hørt at det kan blive giftigt hvis ikke man gør det rigtigt, så jeg håber at der er nogen der kender en opskrift. tør ikke bare eksperimentere.

MVH Mikkel

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel, 10. juni 2006 kl. 19.35

Hej

Jeg er også ejer af et gingobiloba træ, forhåbentligt snart to, og jeg har tænk lidt, om ikke man kunne lave te af bladene. det siges jo at de er sunde.så jeg ville høre om der er nogen som kender en opskrift på noget te med gingo biloba. Jeg har hørt at det kan blive giftigt hvis ikke man gør det rigtigt, så jeg håber at der er nogen der kender en opskrift. tør ikke bare eksperimentere.

MVH Mikkel

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Larsen, 21. november 2008 kl. 0.51

Jo du kan lave the af gingo biloba bladene.

Høst de nye lysegrønne blade. ældre blade giver bitter the. Læg bladene til tørre i solen 1 dag. Herefter i bageovnen 120 grader ca 1 nats tid. hvis du vågner – af spænding- kan du rode lidt rundt i bladene. The-bladene er færdige når de er helt tørre! Opbevares under tætsluttende osv.

Theen skal trække ca 6 min.

Leg med selv at blande med andre blade. Frisk mynte behøver jo ikke tørres. Mango-Keenum-Kamille.

God fornøjelse

Hilsen Sten L

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John., 21. november 2008 kl. 20.16

I ovnen på 120 grader en hel nat, det er dog spild af strøm og penge for en kop the.

Nyt svar til emnet »Gingo biloba«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Gingo biloba

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider