Forum

Asters

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 3. oktober 2015 kl. 23.23

Engang spurgte jeg i en forretning, hvorfor de asters jeg købte blev meget højere det efterfølgende år, hvis jeg plantede dem ud i haven. Svaret var, at potteplanterne blev beskårede flere gang i løbet af sæsonen, for at holde den lave højde og samtidig blomstre. Er der nogen der har erfaringer med dette? Jeg har nogle strandasters- tror jeg de hedder, som jeg egentlig gerne ville have var lidt lavere. Farven er rigtig flot her om efteråret, men de har en tendens til at vælte og være lidt i vejen.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. oktober 2015 kl. 0.21

Hej Mette.

Det kan være at de har sprøjtet dine asters med et væksthæmmene middel der bevirker at bladene får normal størrelse, men stænglerne bliver korte . Det gør at planten ser ud som om at den har været klippet. Dette bruges i mange potteplante kultur.

Men den kan også være at du har ret , at de bliver nippet i højden får at få dem til at brede sig.
Når du så planter dem ud bliver de lange . Det samme sker med dem som har været sprøjtet .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 4. oktober 2015 kl. 7.54

du må købe i en planteskole hvis du vil ha´ en bestemt højde

Nyt svar til emnet »Asters«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Asters

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider