Forum

Edderkopplanter!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 6. oktober 2015 kl. 7.58

Jeg har byttet mig til en ny slags Edderkopplante, den er kun ca 15 - 20 cm høj, de gamle jeg har og som jeg planter hvert år fra egne frø er jo omkring 1 meter høj. Er der mon nogen herinde der ved noget om den nye ?
Mvh. Henry Gregersen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 6. oktober 2015 kl. 13.08

Nja, måske. En bekendt hev mig hen til sit pralebed, forkyndte stolt at "der står så nogen edderkoppeplanter uden torne" Jo, i 3 forskellige farver, ingen torne, lavere end de almindelige, men mere end 20 cm høje vil jeg tro.
De stod i samme bed som de høje, så de gror nok på samme vis.
De hed sikkert Cleome, men er sikker på at "efternavnet" er senorita et-eller-andet. Kan det være den?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 6. oktober 2015 kl. 13.35

ja det kan godt passe, der er ingen torne som på de andre.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 6. oktober 2015 kl. 16.59

Det er en steril plante, så enten skal man opbevare den indedørs vinteren over, eller købe den som småplanter, det var den besked jeg fik, da jeg spurgte om jeg kunne tigge frø.
Jeg har så prøvet at google den, og der er masser at læse (det gad jeg ikke) hvis du søger på Celome senorita, men en sommerblomst er det.
Men hvordan mon de de så laver dem, når de ikke har spiredygtige frø, så er der vel bare stiklingeformering tilbage, eller hvad?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 6. oktober 2015 kl. 17.59

Mine er stiklinge, som jeg fik for 2 mdr. siden, nu er der blomster, jeg vil da prøve om de kan overvintre frostfrit, og så prøve med stiklinge til foråret.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 6. oktober 2015 kl. 22.02

Jamen det kan det sikkert, ham med pralebedet havde haft et par af sine stående i potter ved siden af fucia og pelargonier i vinter. Men de kan altså også få alt til at gro.
Frostfrit er opbevaring jeg slet ikke kan byde på, derfor er min interesse for den slags planter ganske lille, jeg håber, og venter de en gang kommer lidt ned i pris. Så vil jeg godt være med :-)

Held og lykke med dem :-)

Nyt svar til emnet »Edderkopplanter!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Edderkopplanter!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider