Forum

Beskæring af æbletræ.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. oktober 2015 kl. 17.29

Dette Aroma æbletræ er åbenbart blevet forkert beskåret i nogle år. Æblerne tynger grenene voldsomt ned så de nok knækker før frugterne er helt modne. Over halvdelen af æblerne er udtyndet.
Efter høst påtænker jeg at korte alle de større grene ned til ½ længde.
Er det en rigtig fremgangs måde, eller er der en bedre løsning.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 8. oktober 2015 kl. 21.48

Jeg ville nok gå længere ind da du bare får nogle lange grene igen når de igen begynder at bære .
Det er muligt at du også må tynde ud i din krone sådan som jeg ser træet . men det er nemmere at vejlede når man står over for det. Det syntes jeg .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 9. oktober 2015 kl. 8.45

det skal gøres over flere år beskærer du for voldsomt så kommet det til at ligne et pindsvin af nyskud men du kan jo tilkalde den gamle gartner og lade ham ordne det en dag det er godt vejr

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 9. oktober 2015 kl. 10.08

Hej Mogens det er et fint træ med de mange æbler, når du absolut vil have det beskåret, så kan du afkorte de vandrette grene, og gør det over et blad der sidder på "undersiden" af grenen, alle lodrette grene skal fjernes, på den måde vil du få mange æbler hvert år. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Beskæring af æbletræ.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskæring af æbletræ.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider