Skrevet af: Tina Truelsen, 25. oktober 2015 kl. 19.56
Jeg har hørt/læst, at man kan tage de her vatlignende frø fra høstanemoner efter afblomstring. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan/hvornår jeg sår disse. Altså er det i efteråret ude i haven under jorddække eller hvordan og hvorledes. I må meget gerne være detaljerede i jeres svar :-)
På forhånd tusind tak.
Vh. Tina
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. oktober 2015 kl. 21.44
Advarsel: Så skønne Høstanemoner end er, ligeså villige er de til at sprede sig med jordstængler. Jeg forbander at jeg nogensinde fik dem. Har nu været efter dem i snart 5 år - men de dukker op alle vegne, til trods for at jeg på et tidspunkt - fordi jeg ikke helt ville af med dem, plantede dem i bundløse spande.
Ingeborg
Skrevet af: Søren S Duun, 25. oktober 2015 kl. 22.27
Hej Tina
Gå op i søgefunktionen og søg på "frø af høstanemone ". så finder du en tråd hvor det gennemgås hvad du skal gøres m.h.t kuldepåvirkning af frøene mv. Jeg mener også at der er en artikel som passer til tråden.
Hilsen Søren.
Skrevet af: Tina Truelsen, 26. oktober 2015 kl. 17.55
Tak skal i have, men jeg synes ikke at kunne finde omtalte artikel. Jeg takker for advarslen... Men jeg elsker høstanemoner mere end skvalderkål ;-)
Anyone ... Enligthen me please.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. oktober 2015 kl. 19.26
Lige to billeder - til både glæde og advarsel :-) På det første billede har høstanemonerne kvalt alle andre stauder i bedet.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. oktober 2015 kl. 19.28
Og her kan man se at høstanemoner er lige så besværlige som skvalderkål, dog en del kønnere. Hvis man har begge dele på samme sted, vil det være umuligt at grave skvalderkålen op.
Ingeborg
Skrevet af: Tina Truelsen, 26. oktober 2015 kl. 22.11
Du skal have tak Ingeborg, men jeg lader mig nu ikke skræmme ;-)
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 26. oktober 2015 kl. 23.29
Du kan sagtens så dem nu. Sånings anvisning her :
www.albinusfro.dk/shop/anemone-hoest--anemone-183p.html
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.