Skrevet af: Katrine Hvass, 14. november 2015 kl. 15.19
Hej med Jer kvikke havemennesker.
Jeg har snuppet nogle frø fra en Høstanemone, som jeg overvejer at så i min have (under et træ i skyggen), her i november.
Imidlertid lader det til, at det er vanskeligere at få dem til at gro, end det ville være at købe nogle forspirede.
Er det mega vanskeligt at få frøene til at spire og skal man dernæst vente et år på at de blomstre?
Nogle erfaringer?
Mvh
Katrine
Skrevet af: Gartner Duun, 14. november 2015 kl. 16.09
Hej Katrine.
Hvis du bruger søgefunktionen så findes der en tråd hvor de gennemgår behandlingen af dine frø , der skal have fugt og kulde i bestemte intervaller.
Jeg mener at tråden den hedder såning af høstanemoner.
Hilsen Søren.
Skrevet af: Katrine Hvass, 14. november 2015 kl. 16.26
Hej Søren.
Jo tak, blev da lidt klogere!
Jeg påtænker at så dem udenfor, her i november, hvilket lyder til at kunne blive vanskeligt... Det er som om, at folk altid forspirer!
Derudover lyder det som om, at man kan tage et stykke pind, fra en Høstanemone, og putte den ned i jorden og den så vil gro og danne rodnetværk. Er det mon muligt?
Mvh
Kathrine
Skrevet af: Gartner Duun, 14. november 2015 kl. 19.07
Det har jeg ikke hørt med mindre der sidder et lille skud på pinden:-) De er normal meget hårdføre og breder sig meget hvis de for lov .
Men jeg kan huske at frøene skulle lægge i fugtighed i 14 dage og også gerne kølig . Jeg tror det nemmeste er at så dem nu og så lad dem få fugt og kulde og så se om ikke der sker noget her til foråret. For hvis de spire nu er du på den og så vil de visne for dig .
Husk at holde potterne fugtig og husk at beskytte dem for solsorten .
Skrevet af: Katrine Hvass, 15. november 2015 kl. 14.42
Ok, det var vist bare ønsketænkning.
Nu er de plantet udenfor, med et net over, så der skulle gerne dukke et hav op til foråret;-)
God dag.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. november 2015 kl. 17.05
Jeg vil tro at nogen - måske jeg - kunne sende dig nogle jordstængler. Det ville da være langt det nemmeste.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.