Forum

Hvad der stadig blomster 14 November

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. november 2015 kl. 17.35

Her i haven er der stadig blomster i stokroserne , morgenfruerne , og en lav rose står med masser af blomster , og hist og her der mælkebøtter i blomst , og en enkelt cikorie holder stadig ud , og vi skriver 14 november .....utroligt og græsset vokser stadig...desværrer.............

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. november 2015 kl. 19.07

Vi har klippet græs i går. Sidste år skete det midt i oktober. Men jeg har også kigget på billeder fra samme dato 2014 - og der er forskellen ikke så stor. F. eks. står Acer Palmatum med mange flere blade end i dag, hvor de enkelte blade gav associationer til julestjerner (ikke potteplanten!) Roser, Hortensia og Chokoladekosmos har stadigvæk blomster og også blomster i knop.
Så sjovt synes jeg ikke at det varme efterår er. Nu vil jeg gerne indenfor og hygge med håndarbejde i stedet for havearbejde.
Men det er da helt utroligt hvor mange af forårets arbejder jeg allerede har lagt bag mig.
Ingeborg

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. november 2015 kl. 19.12

Men jeg har på vores vej mødt en flot svamp, som jeg aldrig før har set - eller fundet navnet på. Jeg troede at det var en appelsin, flænset af fugle.
I min egen have gror der disse mærkelige svampe, som jeg dog har navn på i videste forstand, idet den hører til koralsvampearten.
Jeg har meldt mig ind i et svampeforum, men jeg tilstår at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg finder stedet for at uploade mine billeder. Det site er vist for videnskabelig for mig.
Ingeborg

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. november 2015 kl. 19.13

Og svampen fra min egen have, som voksede i flere kolonier i bunden af et buskads.
Ingeborg

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. november 2015 kl. 19.25

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal slå græsset eller lade det være . Det er ikke særlig høj men nok til at jeg kan køre lidt af .
Køkkenhaven har jeg lade være. Der ligger græs og de sørgelige rester fra corgetterne står der stadig . Porrene skal vi have gjort noget ved inden frosten .
og ellers har jeg nogle hækplanter som skal ud og stå og nogle andre som skal hjemtages .Og jo lidt løg skal også i jorden....

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. november 2015 kl. 19.29

Hej Ingeborg.
Jeg mener dine svamp hedder koralsvamp og er spiselig .
Hilsen Søren.

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. november 2015 kl. 19.40

Hej Søren. Der var heller ikke ret meget græs der røg i opsamleren, men til gengæld mange blade, som bliver findelte sammen med græsset - og fortrinlingt til at lægge i kanten af de nys afstukne græskanter. Men nu er plæneklipperen gjort vinterklar - og kommer ikke ud igen. Jeg købte 25 stk. liguster hækplanter, som jeg har sat i spande, med 3 stk. i hver spand. Jeg har klippet dem ned til 30 cm højde - og meningen er at de skal erstatte mine buksbomkugler, som er havnet på genbrugspladsen.
Her lægger man al kompostmateriale i kæmpestore miler ved Rands fjord. Jeg håber at de får dræbt alle sygdomskim, så der ikke kommer smitsom kompost ud på genbrugspladsen.
Ingeborg

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. november 2015 kl. 20.17

Hej Ingeborg. Jeg tror det et meget smukt eksemplar af orange bægersvamp du er stødt på. Den anden tror jeg er en troldkølle.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. november 2015 kl. 21.18

Claus.
Du havde ret det er en kølle svamp . Jeg syntes bare at det lignede koraller .
Hilsen Søren.

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. november 2015 kl. 21.24

De er også nært beslægtede og ligner hinanden meget.

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 15. november 2015 kl. 0.55

I vores have blomstrer primulaerne lystigt, lidt morgenfruer har endnu ikke givet op. Løvemunden ser lidt forkølet ud og enkelte spejlæg står uforknytte i efterårskulden. Tudseliljen har vist set sin bedste tid, sært efterår med så mange blomster endnu
Jette

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. november 2015 kl. 15.17

Mine røde roser af hver sin slags. Morgenfruerne og de andre sommerblomster, jeg ikke ved hvilken sort. Derimod er Sct. Hans urterne ved at takke af.

Mvh
Tine- de blomstrer til frosten kommer. I år er det mest enkle morgenfuer med brune midterdele. Sidste år mest de dobbelte.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. november 2015 kl. 15.56

Vi må huske, at alting lod vente på sig i foråret. Det udligner sig så på grund af det milde vejr.
Ingeborg

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. november 2015 kl. 19.09

Tak for navn på mine svampe. Jeg har googlet billeder med disse navne og det ser ud til at være rigtigt.
Billedet af min orange bægersvamp er vist rigtig flot. Jeg har nu prøvet at lægge billedet på svampe.dk og på fugleognatur.dk.

Disse sider er bare alt for indviklede. Jeg vil ikke bruge timevis på at uploade billeder til disse forum. Man skal angive latinske navne og jeg ved ikke hvad. Sådan får jeg ikke artsbestemt en ukendt art.
Desværre.
Ingeborg

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. november 2015 kl. 19.36

Ja, jeg var vist for hurtig, og tænkte at det ikke kunne passe at jeg ikke kunne finde ud af at bruge "Fugleognatur".
Det ordnede sig altsammen, da jeg gik i Forum i stedet for i den videnskabelige del.
Jeg vil bare lige skrive dette for at man ikke skal lade sig afskrække. Jeg er ellers selv Webmaster på et par hjemmesider for andre institutioner. :-(.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hvad der stadig blomster 14 November«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvad der stadig blomster 14 November

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider