Skrevet af: Karna Maj, 8. december 2015 kl. 20.58
Jeg har fået et spørgsmål, som jeg ikke lige kan finde en løsning på. I 2008 købte jeg en meget smuk sort af en chrysantemum med meget store dobbelte blomster. Jeg overvintrede den i drivhuset, men det gik galt i en af de hårde vintre. Se foto.
Nu har Connie fra Hjørring spurgt, hvor hun kan købe den - faktisk håbede hun på, at jeg stadig havde den.
Jeg købte den af en, som havde importeret chrysantemum i mange sorter fra Holland, man han handler ikke med planter mere.
Jeg kan finde et par engelske netbutikker med speciale i chrysantemum
www.chrysanthemumsdirect.co.uk/acatalog/Allouise_Series.html
www.woolmans.com/Chrysanthemums/Hardy-Garden-Mums/#.Vmc1j9C-pVQ
Men er der ikke danske planteskoler, som har disse store flotte chrysantemum?
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 9. december 2015 kl. 5.56
Holchers Frøhandel i Vordingborg har som regel et udvalg af stiklinger om foråret. De er flinke til at hjælpe med mange ting og su kan sikkert også få at vide hvor de bestiller hjem fra. jeg har en hvid og en tøselyserød, som nu har overvintret i 3 år i drivhuset...... Du kan få stiklinger hvis det frister...
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 9. december 2015 kl. 8.52
jeg er sikker på at vi havde den sort da vi for mange år siden havde gartneri - navnet var BREITNER - håber det kan hjælpe
Skrevet af: Gartner Duun, 11. december 2015 kl. 23.01
Min faster købte dem som buketter hos en gartner i Jonstrup ved Ballerup. Men nu bor hun der ikke mere så jeg ved ikke om gartneriet ligger der mere .
Men hun købte dem i flere forskellige farver .
Skrevet af: Hanne Christensen, 12. december 2015 kl. 14.12
De er smukke de store Chrysanthemum.
Jeg har tidligere købt dem til buketter og brugt stilkene som stiklinger. De rodede fint.
Havde en meget mørk en del år, men afhændede den da de skal stå frostfrit. Det bliver store planter som tager meget plads.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.