Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. december 2015 kl. 22.06
Vores nabohus blev købt af en tømrer, som restaurerede og nu lejer det ud. Jeg fik mig en god havesnak med hans "gartner" og nåede at redde naboens kejserbusk inden den også blev hugget om.
Den gamle nabo, som er død for længe siden, havde fået kejserbusken i forbindelse med en rund fødselsdag og han var bare så stolt af det. Nu er jeg stolt, fordi jeg reddede busken, som lige nu står så flot med sine marcipanduftende blomster. (Jeg har hugget en gren :-).
Hvis man gerne vil have en busk, der blomstrer om vinteren, er kejserbusken absolut værd at have med i overvejelserne.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. december 2015 kl. 22.07
Og de smukke lyserøde blomster tæt på:
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 10. december 2015 kl. 22.19
Tak for den søde historie. Jeg er også meget glad for busken, som jeg havde i en tidligere have, og skal snart have en igen selv.
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: Mogens; E., 11. december 2015 kl. 10.33
Min kejserbusk bliver klippet ned hvert år efter afblomstringen.
Blomstringen bliver så tættere og flottere.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. december 2015 kl. 10.55
Hej Mogens. Gad vide om jeg ikke også kunne finde på at klippe en kejserbusk ned, hvis det altså var min. Nu må jeg nøjes med at nyde naboens. Mon man kan stiklingeformere den? Eller er det for vanskeligt? Jeg kunne selv købe en kejserbusk, men en stikling fra naboens ville have lidt historie for mig.
Ingeborg
Skrevet af: Gartner Duun, 11. december 2015 kl. 11.49
Hej Ingeborg.
Hvis du har lidt tålmodighed så kan du formerer den ved nedkrogning . For nogle år siden fik jeg en ved at der var smidt barkflis ind i den ogg fugtigheden havde gjort at nogle af grenene med tiden havde slået rødder
Så find nogle mursten og en ung gren som du kan bøje ned til jorden og så skulle du gerne have en aflægger om et års tid .
Hilsen Søren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.