Skrevet af: Jimmy S., 7. april 2016 kl. 11.11
Hejsa
Jeg fik anlagt ny have sidste år, hvilket skulle have været fryd go gammen...
Men jeg er begyndt at døje med 2 planter/ukrudt, som spreder sig og slår græsplænen ned..
Nogen der ved hvad det er og ikke mindst, hvordan jeg slår det ihjel..
Skrevet af: Lone Brems, 7. april 2016 kl. 11.14
Hej Jimmy S
Det ligner meget Vorterod.
Der ligger en udmærket oversigtsartikel i arkivet - bare skriv
"Vorterod i haven" i søgfeltet øverst på Havenyt's side - så dukker den op og indeholder også anvisninger på begrænsning af planten i plænen.
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Jimmy S., 7. april 2016 kl. 11.45
Hejsa
Jeg takker, det bliver vist et længerevarende projekt at få det væk...
Mvh.
Jimmy
Skrevet af: Anonym bruger, 7. april 2016 kl. 12.51
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tom Andersen, 7. april 2016 kl. 17.05
Hej Jimmy
har du ikke et billede der viser problemets omfang i plænen?
Skrevet af: Jimmy S., 7. april 2016 kl. 20.32
Området er ca. 2,5 * 2 meter hvor det er værst, som på billedet.
Men den spreder sig..
Skrevet af: Anja Egeriis, 7. april 2016 kl. 20.49
Den har kun grønne blade i foråret - jeg synes ikke, at den udgør et større problem :)
Skrevet af: Tom Andersen, 7. april 2016 kl. 20.52
Nu skal vi jo alle prioritere tiden her i livet - køretur i øsen eller håndluge en smuk plante der hurtigt visner ned og afløses af græs :)
Hvis du ikke har gjort det allerede så følge udviklingen i en sommer eller to. Den er smuk forårsbebuder, visner hurtigt ned og giver plads til græsset. Spreder sig måske meget lidt i din plæne - hvad er så problemet ?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 8. april 2016 kl. 10.40
Sjovt, jeg kunne godt tænke mig at den bredte sig mere i min græsplæne er vild med de små og smukke gule blomster, som siger "lige om lidt eksploderer foråret" .....bladene er kvalt i græs kort efter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.