Forum

Beskæring af roser, udsigt til frost

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M C., 20. april 2016 kl. 22.08

Hej

Jeg havde egentlig planlagt at beskære mine busk og slotsroser her på fredag men med udsigt til nattefrost i weekenden er det så dumt?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. april 2016 kl. 8.15

Du kan godt beskære nu, for den smule frost som kan komme nu vil ikke skade dine roser. Det er værre når vi har hård frost i længere tid. Alle mine roser bliver beskåret i beg. af april hvert år. Når først der er små grønne blade på planterne, nænner jeg det ikke.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. april 2016 kl. 8.52

Jeg har meget ondt ved at klippe mine 40 Nina Poulsen roser tilbage om foråret, hvor de er fyldt med nye skud. Derfor har jeg i mange år klippet dem ned til ca 25 cm allerede om efteråret og næste beskæring sker først efter den store blomstring midt på sommeren. 6 uger efter blomstrer de igen.
Det er måske ret alternativt at gøre sådan, men ret beset behøver man jo slet ikke at klippe roserne tilbage.
Roserne har stået på samme sted i 40 år. De blev dog plantet om i ny jord i forbindelse med en renovering af stensætningen for 8-10 år siden. På intet tidspunkt har de været frosset tilbage.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2016 kl. 7.33

Ellers er det vel bare at vente en uges tid , til kuldeperioden er ovre?

Nyt svar til emnet »Beskæring af roser, udsigt til frost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskæring af roser, udsigt til frost

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider